Tüketicinin Satın Aldığı Malın Garanti Süresi İçerisinde Arızalanması Durumunda Diğer Hakları Nelerdir?

Tüketici onarım hakkını kullanmışsa garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün olmaması halinde 4. Maddede yer alan diğer seçimlik haklarını (TKHK/4. Md; malın yenisiyle değiştirilmesi, bedel iadesi, onarım veya ayıp oranında bedel indirimi) kullanabilir. 

Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilin sorumludur (TKHK 13/2. Md.).



Güç Bilgide, 
                   Örgütlü Tüketicide